Vpravo jezdit
K zavedení jízdy vpravo se Československo zavázalo podpisem dodatku k Pařížské úmluvě z roku 1926. Změna měla nastat nejpozději v roce 1936, termín se však posunul na květen 1939. S příchodem Němců ale došlo k celkovému uspíšení. Na jízdu vpravo si řidiči v Československu zvykali postupně. V Ostravě, Příbrami anebo Mladé Boleslavi se obyvatelé museli tomuto novému pravidlu v silničním provozu podrobit de facto první den okupace, čili 15. března 1939. Zbytek republiky pak o dva dny později v šest hodin ráno, kdy vešel v platnost Brauchitscheho výnos. A nakonec přišla na řadu Praha. Jak již víme, měla čas ještě dalších devět dní. Proč tomu tak bylo? Musel se brát ohled na tramvaje. Takto rozsáhlou síť nebylo možné přebudovat za pouhý den. Tehdejší Elektrické podniky čekalo hned několik úkolů. Vyměnit výhybky, staniční tabulky přesunout z levé na pravou stranu, změnit značení, nástupní ostrůvky i některé tramvaje. Například se musely přemístit dveře tramvají. Dle výnosu vrchního velitele německé armády Waltera von Brauchitsche se mělo v Praze začít jezdit vpravo 26. března 1939 od 3:00 hodin ráno.