18. června 1959 opustil experimentální dílnu první Záporožec 965.
|
Na jaře 1961, téměř okamžitě po uvedení modelu ZAZ-965, závod začal vyvíjet nový model ZAZ-966.
|
Následný prototyp byl postaven ve dvou vyhotoveních.
|
Následující model ZAZ-968 již měl německé kořeny a byl velmi podobný západoněmeckému NSU Prinz.
|
Již při přípravě výroby vozu ZAZ-965 vznikla myšlenka vyvinout na jeho základě lehké nákladní mikroauto.
|
Auto se líbilo testerům i "obchodníkům", jen "hrb" vzadu, zejména u dodávky s jedinými zadními dveřmi (mikrobus měl boční dveře), překážel při nakládání a vykládání.
|
Závod sotva táhl plán, typ 966. byl na cestě a konstruktéři už pracovali na vozidle s pohonem všech kol, které bylo později uvedeno na trh v Lucku.
|
V roce 1962 vznikl šestimístný minibus ZAZ-970V.
|
Vznikla i nákladní verze se sklopnou korbou.
|
Dodávka pro malé náklady v obchodě ZAZ-970 F, srpen 1964.
|
Varianta s valníkem.
|
Reklama Polsko
|
Reklama Francie
|
Reklama Finsko
|
Reklama Egypt
|
První prototyp exportního ZAZ-966. Od sériových se lišil přední pseudomřížkou a absencí „uší“. Vzduch pro chlazení vstupoval přes mřížky na víku motorového prostoru.
|
Reklama Bulharsko
|
Reklama Maďarsko
|
Reklama Rakousko
|
Reklama Holandsko
|
Reklama východní Německo
|
Reklama ZAZ 968 A Elite. Finsko.
|
Reklama Finsko
|
Reklama Afrika
|
|
|
|