Historie výroby Záporožec
> Hlavní stránka
> Historie výroby Záporožec
> Technický popis
> Převoz z muzea do servisu
> Trochu Záporožec oreznul

https://sfw.so/1148960351-neizvestnyy-zaporzhec.html


18. června 1959 opustil experimentální dílnu první Záporožec 965.

Na jaře 1961, téměř okamžitě po uvedení modelu ZAZ-965, závod začal vyvíjet nový model ZAZ-966.

Následný prototyp byl postaven ve dvou vyhotoveních.

Následující model ZAZ-968 již měl německé kořeny a byl velmi podobný západoněmeckému NSU Prinz.

Již při přípravě výroby vozu ZAZ-965 vznikla myšlenka vyvinout na jeho základě lehké nákladní mikroauto.

Auto se líbilo testerům i "obchodníkům", jen "hrb" vzadu, zejména u dodávky s jedinými zadními dveřmi (mikrobus měl boční dveře), překážel při nakládání a vykládání.

Závod sotva táhl plán, typ 966. byl na cestě a konstruktéři už pracovali na vozidle s pohonem všech kol, které bylo později uvedeno na trh v Lucku.

V roce 1962 vznikl šestimístný minibus ZAZ-970V.

Vznikla i nákladní verze se sklopnou korbou.

Dodávka pro malé náklady v obchodě ZAZ-970 F, srpen 1964.

Varianta s valníkem.

Reklama Polsko

Reklama Francie

Reklama Finsko

Reklama Egypt

První prototyp exportního ZAZ-966. Od sériových se lišil přední pseudomřížkou a absencí „uší“. Vzduch pro chlazení vstupoval přes mřížky na víku motorového prostoru.

Reklama Bulharsko

Reklama Maďarsko

Reklama Rakousko

Reklama Holandsko

Reklama východní Německo

Reklama ZAZ 968 A Elite. Finsko.

Reklama Finsko

Reklama Afrika

 

 

TOPlist